Växjö roller derby presenterar…

Vi har fått en liten ommöblering i tränargruppen så därför tänkte jag fortsätta presentationen av vxrds tränare och först ut denna terminen är….

23602263_10159806163060722_1647840340_n.jpg

Namn?
Yoganna Fall.

Hur länge har du rullat?
Sen september 2015.

Varför Roller derby?
Saknade att ha ett lag, saknade en fullkontaktsport. Hade dessutom sneglat åt
Roller Derby i flera år och när jag hade en sk livskris valde jag att följa hjärtat och börja rulla.

Vad är det bästa med sporten?
ALLT! Det är roligt, en blir trött, det är hårt och en blir glad. Dessutom är derbysverige så himla öppet och alla hjälper varandra att bli bättre.

Vad är det bästa med Växjö Roller Derby?
VXRD är min familj, här finns de människor jag litar mest på. Vi väljer alltid glädjen och vi gillar varandra.

Din specialitet på tracket?
Ljudeffekter! Annars är jag ganska bra på att ha röven i vägen.

Vilken är din bästa pepplåt?
Alla låtar Backstreet Boys har gjort.

Vad ligger ditt fokus just nu?
I egenskap av fystränare ligger fokuset på att hitta effektiva, korta träningsupplägg till oss (som helst inte är dötråkiga).
I min egen träning ligger fokus på att bli snabbare i fötterna och även på att sluta mesa.

Vad ser du fram emot denna terminen?
Att få fler spelare i Värends Vandaler och att få alla att tycka burpees på skates är kul!